Με χαρά ανακοινώνεται η δημοσίευση των πορισμάτων του ερωτηματολογίου “Sustainability Literacy and Perspectives II”, που απαντήθηκε από 506 νέους Έλληνες/Ελληνίδες ηλικίας 18 με 29 ετών από ποικίλα επιστημονικά υπόβαθρα, από τις 13 Μαΐου έως τις 25 Ιουνίου, 2021. Το εν λόγω report αποτελεί την δεύτερη δημοσίευση της Get Involved στο Sustainability Literacy and Perspectives, που αποσκοπεί στην εμπειρική μελέτη των απόψεων και πεποιθήσεων των νέων στην Ελλάδα πάνω σε διάφορα ζητήματα της Βιωσιμότητας και των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, όπως και εάν και σε τι βαθμό αυτές επηρεάζονται από παράγοντες όπως είναι η ηλικία, το φύλο, το επιστημονικό υπόβαθρο, αλλά και από τις αντικειμενικές τους γνώσεις πάνω στα συγκεκριμένα ζητήματα. Ο αποκλειστικός στόχος του εγχειρήματος Sustainability Literacy and Perspectives είναι να αναδείξει τις πεποιθήσεις των νέων και όχι να επιδιώξει να εξηγήσει τους λόγους που αυτές επικρατούν.
Τα κύρια ερωτήματα του “Sustainability Literacy and Perspectives II: The Emerging Role of SDGs in the Greek educational system and everyday life” είναι ο ρόλος των Πανεπιστημίων στην προώθηση και πληροφόρηση των εξελίξεων της Βιωσιμότητας [Στόχος 4: Ποιοτική Εκπαίδευση], ο βαθμός επίδρασης της βιωσιμότητας στις καταναλωτικές προτιμήσεις [Στόχος 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή] αλλά και η εξέλιξη των πεποιθήσεων πάνω στην βιωσιμότητα. Το σύνολο των 17 ερωτήσεων, τόσο των ερωτήσεων γνώμης όσο και των γενικών γνώσεων, επικεντρώθηκαν αποκλειστικά στην Ελλάδα και τις εγχώριες εξελίξεις. Το ερωτηματολόγιο απαντήθηκε ηλεκτρονικά και με πλήρη ανωνυμία του δείγματος.
Από όλες τις εξεταζόμενες παραμέτρους, μόνο το φύλο παρατηρήθηκε να επηρεάζει τόσο τις πεποιθήσεις πάνω στην βιωσιμότητα, αλλά και το πως αυτή ερμηνεύεται. Στο σύνολο του δείγματος καταγράφηκε, βάσει των γνωστικών ερωτήσεων, γνωστική ανεπάρκεια πάνω σε εγχώρια κοινωνικοοικονομικά ζητήματα, όπως το ποσοστό των γυναικών σε υψηλόβαθμες διευθυντικές θέσεις, αλλά και η κατάταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση βάσει των εκπομπών του θερμοκηπίου ανά κάτοικο.
Παράλληλα, καταγράφηκε μια αξιοσημείωτη διαφορά στο βαθμό που τα Πανεπιστήμια ενημερώνουν και πληροφορούν για την Βιωσιμότητα και τον βαθμό που θα όφειλαν να ενημερώνουν και να πληροφορούν, σύμφωνα με το δείγμα μας.
Επίσης, παρατηρήθηκε πως η ενεργή ενασχόληση μιας επιχείρησης με τους στόχους της βιωσιμότητας επιδρά σημαντικά στις καταναλωτικές προτιμήσεις του δείγματος. Επιπρόσθετα, παρατηρήθηκε ισχυρή προτίμηση του δείγματος να δοθεί προτεραιότητα στον περιβαλλοντικό πυλώνα. Τέλος, για δεύτερο συνεχόμενο έτος ο Στόχος 8: Αξιοπρεπή Εργασία και Οικονομική Ανάπτυξη θεωρήθηκε ως ο πιο σημαντικός για την σύγχρονη Ελλάδα από το σύνολο των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η εν λόγω έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Get Involved για την προώθηση της επίγνωσης πάνω στα ζητήματα της βιωσιμότητας. Για τον λόγο αυτό η Get Involved είναι θετική στην επικοινωνία για δυνητικές συνεργασίες προώθησης των πορισμάτων της έρευνας, αλλά και στην προώθηση των δεδομένων από τα οποία προέκυψαν τα εν λόγω αποτελέσματα.